محل لوگو

گیاهی بی نظیر به نام سیاه دانه و خواص فوق العاده آن


Kalonji یا Kalojeere ، همچنین به عنوان زیره سیاه یا زیره سیاه شناخته می شود که با نام گیاه شناسی Nigella sativa می رود یک گیاه گلدار است که در مناطق بومی جنوب و جنوب غربی آسیا رشد می کند. گرچه در بین مردم به زیره سیاه معروف است ، اما نباید آن را با "Kala Jeera" که متعلق به خانواده Binium bulbocastanum است اشتباه گرفت.

دانه های کالونجی یا سیاه قرمزی که در تامیل به نام "Karun Jeeragam" در تلوگو "Nalla Jeelakarra" معروف است از میوه های گیاه Nigella sativa استخراج می شود. در مناطق کمی از جهان ، از این دانه ها به عنوان دانه های پیاز سیاه نام برده می شود. گیاه کالونجی که با برگهای تقسیم شده ، نازک و پی در پی تا 20 تا 30 سانتی متر رشد می کند "گل رازیانه" دارد ، که در رنگ های سفید و آبی کمرنگ شکوفا می شود و هر کدام شامل پنج تا ده گلبرگ است.

میوه این گیاه حاوی ساختاری بزرگ و متورم مانند کپسول با تعداد فولیکول های متحد در حدود 3 تا 7 عدد است که با دانه های زیادی پر شده است. این دانه های ریز و سیاه گوش تیز که تند ، طعم و بوی تلخ هستند ، ممکن است اغلب ترکیبی از پیاز ، فلفل سیاه و پونه کوهی را به شما یادآوری کنند.

بذر کالونجی که به عنوان "دانه برکت" تبلیغ می شود ، به دلیل مزایای دارویی و عطر و طعم مجزا به طور گسترده ای در طب باستان و غذاهای مختلف استفاده می شود. این دانه ها بخشی جدایی ناپذیر از داروی آیورودا هستند و به طور گسترده ای برای درمان اختلالات مربوط به معده ، چشم ، قلب و بیماری های عصبی توصیه می شوند.

این دانه ها یک نیروگاه از فیبر خام ، اسیدهای آمینه ، ساپونین ، آهن ، سدیم ، کلسیم و پتاسیم علاوه بر اسیدهای چرب مانند روغن های فرار لینولنیک و اولئیک هستند. این دانه های سیاه حاوی Nigella و Melatin هستند ، دو جز components دارای خواص بسیار مغذی و دارویی هستند. یک منبع غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده ، دانه های سیاه باعث افزایش متابولیسم ، کنترل کلسترول ، تعادل سطح انسولین ، تسهیل گردش خون در بدن و کمک به عملکرد کبد می شوند.

آیورودا به دلیل داشتن خواص ضد سرطان زا ، مصرف روزانه 20 گرم از این دانه ها را برای تقویت روانکاری در مفاصل ، برای حفظ سلامت قلب ، مبارزه با مشکلات تنفسی و جلوگیری از سرطان توصیه می کند.

دانه های کالونجی ذخیره ای از پروتئین ، کربوهیدرات ، فیبر غذایی و چربی است. این دانه ها همچنین از نظر مواد معدنی حیاتی از جمله کلسیم ، فسفر ، آهن ، سدیم و پتاسیم و ویتامین های ضروری A ، C ، E و K به واسطه بهبود سیستم ایمنی بدن ،روغن سیاه دانه کبد سالم و حفظ سلامت قلب بسیار فراوان هستند.

دانه های کالونجی
ارزش غذایی بذر کالونجی در هر 100 گرم:
وعده سرو در هر 100 گرم

کالری 375 کیلو کالری

پروتئین 81/17 گرم

کل چربی 22.27 گرم

چربی اشباع 1.5 گرم

چربی اشباع نشده 14.04 گرم

چربی اشباع نشده چند منظوره 3.27 گرم

کربوهیدرات 44.24 گرم

فیبر 10.5 گرم

قندها 2.25 گرم

سدیم 168 میلی گرم

کلسیم 931 میلی گرم

فسفر 499 میلی گرم

آهن 66.36 میلی گرم

پتاسیم 1788 میلی گرم

ویتامین A 64IU

ویتامین C 7.7 میلی گرم

ویتامین E 3.33 میلی گرم

ویتامین K 5.4 میکروگرم

* منبع به عنوان USDA

در واقع دانه های سیاه Caraway در لیست سالم ترین ادویه ها قرار دارند و بیشتر به دلیل سوزاندن چربی های شکم و کاهش وزن مورد توجه قرار می گیرند. از دانه های کالونجی به روش های مختلفی برای از بین بردن چربی های شکم استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب کالونجی با معده خالی فواید زیادی برای کسانی که رژیم لاغری دارند ارائه می دهد.
چگونه معجون کالونجی درست کنیم؟

آب کالونجی
معجون کالونجی
عناصر:

10 گرم بذر له شده کالونجی

1 قاشق چایخوری آب لیمو

1 قاشق چایخوری عسل

1 لیوان آب گرم
روش:

آب لیمو ، عسل و پودر دانه های کالونجی را در آب گرم مخلوط کنید.

آن را روزانه با معده خالی بنوشید تا به تدریج لاغر شوید و چربی شکم کاهش دهید.

نتایج در عرض یک هفته نشان داده می شود.
دانه های کالونجی و لیمو:

این روش محبوب دیگری است که به عنوان یک درمان سریع کاهش وزن عمل می کند.
عناصر:

50 گرم بذر کالونجی

½ فنجان آب لیمو تازه
روش:

در یک کاسه ، دانه های کالونجی را در آب لیمو تازه خیس کنید.

آن را زیر آفتاب نگه دارید و بگذارید خشک شود.

هنگامی که بذرها تمام آب لیمو را جذب کردند ، آن را در یک ظرف محکم هوا نگهداری کنید

روزانه 10 دانه بخورید تا چربی اضافی آن از بین برود.
چگونه کار می کند:

این دانه های غنی از فیبر برای مدت طولانی شما را سیر نگه می دارند و از عوارض گرسنگی جلوگیری می کنند. دانه های کالونجی همچنین به دلیل تحریک گرمای بدن که به سوزاندن چربی های اضافی کمک می کند ، معروف هستند. با این حال ، این مواد را به میزان متوسط ​​مصرف کنید تا از مشکلات گوارشی جلوگیری کنید.
روغن کالونجی:

كالونجی یا كراو سیاه نیز به صورت روغن مصرف می شود. این روغن به عنوان روغن دانه سیاه شناخته می شود و از دانه ها استخراج می شود. این روغن کهربا رنگ که مملو از تیموکینون ، ترکیبی با خاصیت ضد اکسیدانی است ، در پخت و پز ، ماساژ بدن و در درمان های مختلف زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالعات مختلف طی سالهای متمادی چندین یافته کلیدی در مورد فواید روغن کالونجی را شرح داده اند.

دانه های کالونجی
موارد استفاده از روغن کالونجی:
آرتریت روماتوئید را درمان می کند:

روغن سیاه دانه با افزایش روغنکاری بین مفاصل درد ناشی از آرتریت روماتوئید را تسکین می دهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف روغن سیاه دانه یا مکمل های آن مارکرهای التهابی را در خون کاهش می دهد ، بنابراین مفاصل متورم را بهبود می بخشد.
مشکلات بینی آلرژیک:

  انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 86

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما